donderdag 19 november 2015

PROJECTWEEK B | OPDRACHT 2 #Oriënteren | Oriëntatiestage

Wat is je persoonlijke doel van deze oriëntatiestageweek?
        - Mijn doel is om na deze week meer duidelijkheid en bevestiging te krijgen over mijn         persoonlijke voorkeur voor een stage.

Tijdens de kick-off van Projectweek B hebben we meerdere gastcolleges bijgewoond waaronder eentje die wederom over de DISC-test ging. Dit hield in dat je een persoonlijkheidstest maakt en daaruit 4 verschillende kleuren kunnen komen waarvan een van die kleuren staat voor je persoonlijkheid. Aangezien deze week in het teken stond van de zogenoemde 'snuffelstages' werden deze kleuren weer toegepast op de bedrijven waar je stage loopt en op sollicitatiebrieven en zelfs vacatures.

Ik vind het erg handig dat je de vier verschillende kleuren (en dus persoonlijkheden) kan herkennen aan kernwoorden die hieraan gekoppeld zijn. Zo plaats je sociaal en creatief eerder bij geel, en dominant en direct weer bij rood. In vacatures van bedrijven kan je dus zoeken naar bepaalde woorden die gelinkt kunnen worden aan een persoonlijkheid. En zo kan je dus een goede indruk krijgen of de vacature van de desbetreffende stage wel bij je past. Maar ook andersom kan dit goed werken door de kernwoorden toe te voegen aan je eigen CV. Hierdoor kan je laten zien wat voor persoonlijkheid je hebt. Dit heb ik ook bij mijn eigen CV en sollicitatiebrief gedaan. Ik heb een aantal kernwoorden van de kleuren rood en geel (die perfect aansluiten bij mijn persoonlijkheid) hieraan toegevoegd om de lezer te laten zien wat voor persoon ik ben. Zo heb ik onder andere de woorden enthousiast, overtuigend, doener, extravert en 'neemt snel de leiding' hierin terug laten komen.

Als ik in een zin moet beschrijven hoe mijn ideale stageplek eruit ziet dan doe ik dat als volgt:
Mijn ideale stageplek is bij een PR bureau in de mode en lifestyle branche waarbij ik meer inzichten krijg over public relations en mezelf hier als beginner in kan ontwikkelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen