vrijdag 20 november 2015

PROJECTWEEK B | OPDRACHT 3 #Verslagleggen | Stagedag 1







































Op dinsdag moest ik een dagje stagelopen bij Passionate Bulkboek. Dit is een non profit organisatie die zich voornamelijk bezig houdt met het bevorderen van het lezen van literatuur onder de doelgroep van 12 tot 30 jaar. Dit proberen ze voornamelijk te doen door verschillende projecten en evenementen te organiseren voor de verschillende leeftijdsgroepen. 

Voordat ik naar Passionate Bulkboek ging, heb ik een kijkje genomen op de website aangezien ik nog niet eerder van deze organisatie had gehoord. Ik vond het lastig om een beeld te krijgen bij deze organisatie omdat er niet veel informatie op de website stond vermeldt. Toen we eenmaal bij Passionate Bulkboek werden ontvangen door de marketing/communicatie manager, Wilma van Raamsdonk, werd het echter duidelijk dat er veel meer achter deze organisatie schuilt. Wilma vertelde haar verhaal over het bedrijf en wij luisterde aandachtig naar wat ze te zeggen had. 

Nadat Wilma klaar was met haar verhaal was het aan ons de opdracht om uit te zoeken of er nu bepaalde 'gaps' zaten tussen haar verhaal en wat er vermeld stond op hun eigen verschillende platforms. Terwijl we dit aan het doen waren kwamen we gelijk met nieuwe inzichten en leuke voorstellen waarvan wij dachten dat het goed van pas zou komen voor de organisatie. Wilma was hier ook erg enthousiast over en liet weten dat ze deze tips mee zou nemen naar de eerst volgende vergadering. 

Als ik aan de hand van de DISC-test een kleur moet geven aan Passionate Bulkboek zou dat de kleur geel zijn. Dit kleine bedrijfje is namelijk erg mensgericht. Ze zijn enthousiast over het werk wat ze doen en hopen zoveel mogelijk mensen hier mee te inspireren. Deze organisatie kan zeker bestempeld worden als openhartig en optimistisch. Aangezien ik zelf ook enige kenmerken bezit van de 'gele' persoonlijkheid zou je denken dat deze stage een goede fit voor mij zou zijn. In zekere zin klopt dit wel, maar toch sluit het onderwerp waar zij zich op focussen niet goed op mij aan en lijkt het me dus niet leuk genoeg om hier stage te lopen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten