vrijdag 20 november 2015

PROJECTWEEK B | OPDRACHT 3 #Verslagleggen | Stagedag 2






































De tweede dag had ik een meeloopdagje bij de Rabobank Utrechtse Heuvelrug in Zeist. De Rabobank is natuurlijk een van de grootste banken van Nederland en alles behalve een non-profit organisatie zoals Passionate Bulkboek. Dus ik vond het erg leuk om stage te hebben gelopen bij twee uitersten. Voordat ik naar de Rabobank ging had ik toch even wat voorbereidingen getroffen. Ik hoefde natuurlijk geen deskresearch te doen over het bedrijf maar wat ik me wel af vroeg was hoe zo'n marketingcommunicatie stage er bij een bank zoals de Rabobank eruit zou moeten zien. Ik had het totaal niet voor ogen en dat is precies wat ik heb gevraagd aan de stagiare Keisha, waarmee ik een dagje mee mocht lopen. 

Keisha is samen met haar begeleidster verantwoordelijk voor de marketingcommunicatie van deze Rabobank in Zeist. Ze vertelde me het een en ander over waar ze momenteel mee bezig is en wat haar taken nu precies inhouden gedurende die 20 weken stage. Ik moet zeggen dat ik niet echt warm werd van haar beschrijving. Beter gezegd, het was eigenlijk wel wat ik had verwacht van een stage bij de Rabobank. Wat me wel opviel is dat ze daar heel veel vrijheid heeft. Ze mag zelf invullen wat ze dagelijks doet en bij haar op het kantoor zijn ze ook een grote voorstander van flexwerken. 

Ik heb niet aan een opdracht gewerkt tijdens dit onderzoek. Ik heb Keisha geholpen met haar stage onderzoek en heb een gesprek tussen haar en haar begeleidster bijgewoond, waarbij er gepraat werd over de aanpak van haar onderzoek. Dit was erg interessant en leerzaam. Toch lijkt het werk wat ze doet me niet uitdagend genoeg.

Als we de DISC-test hier op los laten zou je in de eerste instantie zeggen dat het een erg 'blauw' bedrijf is omdat het gaat om detail-georienteerd werk waarbij procedures en regels moeten worden opgevolgd. Toch heb ik de indruk gekregen dat niet alleen mensen met een blauwe persoonlijkheid hier werkzaam zijn. Je ziet ook veel rode, groene en zelfs wat gele aspecten terug in deze organisatie.

Ik zou hier absoluut geen stage willen lopen omdat het eerste wat er in m'n gedachte op kwam toen ik weg ging was: "Pfff... laat mij nog maar lekker lang studeren. Ik moet er echt nog niet aan denken om te moeten werken." En ik denk dat dat al genoeg zegt. Het werken bij een bank is gewoon niets voor mij. Ik moet lekker creatief bezig kunnen zijn op een leuke werkplek waar ik me oprecht thuis voel. En niet iedere dag in m'n nette broek, blouse en blazer naar het kantoor gaan waar ik de uren aan het aftellen ben. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten