vrijdag 6 november 2015

SLC: Oranje boven






















In de eerste week van het tweede jaar van mijn studie Communicatie heb ik een zogenoemde DISC-test moeten maken wat eigen niets anders is dan een persoonlijkheidstest. Deze DISC-test zou mij een diepgaand inzicht moeten geven in mijn eigen persoonlijkheid en in die van anderen. Dit wordt gedaan aan de hand van de vier volgende kleuren: rood, geel, blauw en groen. Deze kleuren staan voor een bepaalde persoonlijkheid en bevatten zo hun eigen karaktereigenschappen. Zodoende kom je dus te weten wat voor persoon jij bent en wat voor persoonlijkheid andere mensen hebben. Zo weet je precies wat je aan elkaar hebt en hoe je elkaar kunt aanvullen, en dat is binnen een groepsverband toch fijn om te weten.

Nu heb ik het normaal niet zo op persoonlijkheidstesten omdat ik A. zelf al heel goed weet wat voor persoonlijkheid ik heb en B. omdat ik deze vaak niet vind kloppen. Maar de DISC-test heeft me het tegendeel bewezen. De kleuren geel en rood kwamen bij mij uit de test. Dat verbaasde mij niets! Ik ben namelijk inderdaad een mooie mix tussen deze twee kleuren en de bijhorende karaktereigenschappen kenmerken heel erg mijn eigen persoonlijkheid. Als het om schoolwerk gaat neemt rood iets meer de overhand en buiten school ben ik echt een geel persoon. Ik zal even laten zien om welke karaktereigenschappen ik het heb:







































Deze kleuren sluiten dus goed aan bij mijn persoonlijkheid. Het is goed om te weten dat de rode kleur iets meer optreedt als ik voor mijn studie bezig ben. Zo kan ik namelijk beter rekening houden met personen die andere kleuren hebben, aangezien rood een vrij dominante rol aanneemt. Maar een groepje vol met 'rode' personen zal ook zeker niet gaan. Daarbij is de kans heel groot dat het gaat botsen. 

Ik vond het achteraf zeer leuk om deze DISC-test bij mezelf uit te voeren aangezien ik er voor mezelf echt ben achter gekomen dat ik op school andere karaktereigenschappen laat zien dan als ik bijvoorbeeld  met familie of vrienden ben. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten